Zlatni četverac - Dragan Grubišić, inženjer brodogradnje i stariji projektant, Tomislav Uroda inženjer brodogradnje, osnivač i direktor tvrtke, Domagoj Daničić - inženjer brodogradnje i mlađi projektant, te Katarina Šolčić- sociologinja i voditeljica ureda - vode tvrtku iCat koja razvija inovativne, energetski učinkovite, ekološki prihvatljive i tehnološki superiorne brodove.
Cilj im je promovirati brodski prijevoz kao brži, jeftiniji i udobniji način putovanja, približiti otoke obali i pružiti neko novo iskustvo plovidbe. Jer konkretno njihov brod babyCat već na prvi pogled, estetski je sasvim drugačiji, a pogon broda toliko tih da kad na njemu plovite, osjećate vibracije vjetra i valova. Plovidba babyCatom nije stoga samo romantična, nego i jeftinija, a do kraja godine tri takva broda plovit će u Nacionalnom parku Mljeta. Do sada su isporučili tCat-750, tender brod koji je izrađen za svjetsku cruising kompaniju GCCL – Grand Circle Cruise Line, sa sjedištem u Bostonu i uvijek su u potrazi za novim rješenjima. Misija im je graditi zelene brodove s malom potrošnjom, koji omogućuju plovidbu do najmanjih luka. Kažu kako su možda idealisti, ali pozitivne promjene su jedino na što pristaju.
Cilj im je promovirati brodski prijevoz kao brži, jeftiniji i udobniji način putovanja, približiti otoke obali i pružiti neko novo iskustvo plovidbe. Jer konkretno njihov brod babyCat već na prvi pogled, estetski je sasvim drugačiji, a pogon broda toliko tih da kad na njemu plovite, osjećate vibracije vjetra i valova. Plovidba babyCatom nije stoga samo romantična, nego i jeftinija, a do kraja godine tri takva broda plovit će u Nacionalnom parku Mljeta. Do sada su isporučili tCat-750, tender brod koji je izrađen za svjetsku cruising kompaniju GCCL – Grand Circle Cruise Line, sa sjedištem u Bostonu i uvijek su u potrazi za novim rješenjima. Misija im je graditi zelene brodove s malom potrošnjom, koji omogućuju plovidbu do najmanjih luka. Kažu kako su možda idealisti, ali pozitivne promjene su jedino na što pristaju.
KAKO SU USPJELI? ŠTO JE BIO NAJVEĆI IZAZOV I ŠTO SU NAUČILI?
“U razvoju tvrtke mnoge su prepreke, a kada se bavite inovacijama onda su one još brojnije i veće. Ono što nas možda najviše koči su pravno-financijska ograničenja u poslovanju te izostanak podrške institucija. U svom radu smo naučili mnoge teške lekcije, ali ona najvažnija jest da nažalost u Hrvatskoj nije isplativo upuštati se u suradnju s podizvođačima, što je specifično za sektor u kojem radimo, jer pravni sustav koji bi nas trebao štititi u tom smislu ne funkcionira. Svoj uspjeh temeljimo na znanjima i stručnosti vlastitog tima koji unatoč ovakvim negativnim iskustvima vrlo pozitivno i entuzijastično pristupa svakoj novoj ideji i projektu, a upravo na ovom, najvažnijem resursu, planiramo graditi i svoju budućnost”.