Putnički brodovi iCata uz veliku brzinu prijevoza bit će jednostavni za rukovanje i imat će malu potrošnju.
Ideja je nastala tijekom ljetnih promišljanja, kada je najveći izazov prebaciti se brodom s otoka na otok, a da ne izgubite cijeli dan", pojasnio je početke Tomislav Uroda.
Osnovna ideja bila je izgraditi lakši brod s visoko učinkovitim pogonom, kako bi operativni troškovi bili što manji, a elektropogon mogu ugraditi na brodske linije zahvaljujući partnerstvu s Končar institutom i Fakultetom strojarstva i brodogradnje. Cilj iCat projekta je izgraditi flotu manjih, brzih, putničkih brodova kapaciteta do 100 putnika te uspostaviti brodske linije na Jadranu po modelu gradskog prometa – "metro na moru". Naglasak je na ekonomskoj opravdanosti i visokim ekološkim standardima sa "zero emission" mogućnostima pojedinih linija.
Brodovi su koncipirani tako da uz veliku brzinu prijevoza putnika imaju visoku fleksibilnost pristajanja, malu potrošnju i jednostavni su za rukovanje. "S modelom prijevoza putnika željeli smo se odmaknuti od postojećeg modela otočkih linija koje plove jednom do dva puta dnevno i unaprijed ih treba planirati, te su održive uz državne subvencije", kaže Uroda. Za projekt je pokazan interes priobalnih sredina, posebice Šibenika za koji su razvili model Šibenskih brodskih linija, integrirajući dužobalne i otočne linije u jedinstvenu cjelinu.
Projekt podržavaju BICRO i Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture, a predstavljen je EK od strane Ministarstva gospodarstva, i među pobjednicima je natječaja Moj zaba start, gdje će dobiti potporu za zeleno poduzetništvo. iCat katamaran bit će prijevozno sredstvo u gradskom i prigradskom prometu i s definiranim rasporedom te prijevozno sredstvo koje će se koristiti u turizmu, gdje će gostima nuditi usluge prijevoza od aerodroma do destinacije te za izlete. "Ovakva mala tvrtka s inovativnim konceptom prijevoza pruža ogromne mogućnosti", poručio je Uroda.